Відповідь на це запитання ми шукали разом із представниками МУР — тими, хто сьогодні говорить з молоддю їхньою мовою і має реальний вплив на культурні вподобання підлітків. Нашими гостями стали Олександр Хоменко, Віктор Ткаченко та Марія Деменко.
Які питання піднімали та про що говорили?
З перших хвилин зустріч перетворилася на живий діалог. Учні ставили питання, які зазвичай звучать у творчих студіях: “Як народжуються ідеї?”, “Чи легко зайти в культурну нішу?”, “МУР — це бізнес чи місія?”, “Як працювати з хейтом?”, “Чи були рішення, про які шкодували у проєкті?”. Відповіді були відвертими, прямими та життєвими.
До діалогу долучилися й наші вчителі історії та літератури. Вони цікавилися, як подавати матеріал так, щоб він відгукувався підліткам, не через примус, а через щирий інтерес.
Також у розмові торкнулися теми ШІ та можливого ренесансу реального життя. У світі, де промти, діпфейки й безкінечні стрічки згенерованого контенту роблять усе «ідеальним», справжність починає цінуватися ще більше.
Про успіх та гроші
Секрет успіху, за словами гостей, — везіння та досвід. Не можна радити людині, яка виграла лотерею, купувати лотерейні квитки. Це результат праці і інколи - вдачі. Адже час від часу треба переписувати тексти чи музику по кілька разів, робити те, що ще не робили інші. Втім, якщо у вас “горить всередині” — треба творити, незважаючи на можливі труднощі. А гроші прийдуть з часом. З порад для наших підлітків, - не варто соромитися робити рекламні колаборації, виходити до брендів і отримувати фінансування для проєкту.
Про помилки та невдалі проєкти
Визнати помилки та навчитися їх виправляти — важлива складова будь-якого проєкту. На своєму прикладі Олександр Хоменко поділився, що у першому освітньому відео МУР вони недостатньо вдало показали П. Тичину, через що переймаються — але саме це дало поштовх для інших освітніх відео й заснування премії П. Тичини.
Учні скористались нагодою візиту МУР і представили свій авторський проєкт - журнал “The Art House”. Гості були щиро здивовані результатом роботи, чого варте лише “wooow” від Олександра Хоменко. Авторкам було неймовірно приємно, про що без слів говорили їхні “сяючі очі”.
Дякуємо команді МУР за глибоку, щиру та надихаючу розмову. Приємно, що до зустрічі долучилися і батьки. Віримо, що такий діалог допоможе учням формувати критерії смаку та інструменти культурної реалізації.
















