• +38 044 492-31-22
  • Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
IT в освіті. Як Minecraft може допомогти у викладанні шкільних предметів - ФОКУС

Сьогодні відкрив стрічку новин і в черговий раз дивуюся. Посудіть самі: Google показує, як віртуальний помічник сам записує свого власника до перукарні, Ілон Маск пробиває дірку в нашій планеті, щоб на аеродинамічній подушці доставляти людей з Вашингтона в інший район США, а на YouТube біжить, долаючи перешкоди, автономний робот Boston Dynamics. 0399078 MinecraftEdu Nimblechapps

Я ще не встиг звикнути до того, як швидко частиною нашого повсякденного буття стали технології, які нещодавно вважалися фантастикою. Але ж наших дітей такі речі вже не дивуватимуть — це стане звичною частиною їхнього життя. Того життя, до якого вони мають бути готовими на 100%.

 

Я намагаюся уявити собі людину майбутнього, яка із самих пелюшок повинна розуміти, що таке сенсорний екран, віртуальний асистент, доповнена реальність або скриншот. Я хоч і близький до технологій, але виріс зовсім в інші часи, тож мене непокоїть питання адаптації дитини до нових технологій. Особливо коли я бачу, як наші середні школи до цього «готові»… Адже якщо ми зараз не застрибнемо в поїзд під назвою «IT в освіті», наші діти можуть залишитися просто на узбіччі прогресу. 

Діти і самі це розуміють, тому традиційній школі з кожним днем усе важче відривати їх від улюблених ігор. Щоб скласти конкуренцію сучасним розвагам, навчальний процес просто вимушений бути щільно інтегрованим з інноваційними технологіям. Навчання має бути не менш цікавим, і дитина повинна контактувати з кращими технологіями буквально на кожному кроці. Біологію, хімію, фізику потрібно вивчати в інтерактивному середовищі — у справжніх цифрових лабораторіях з елементами віртуальної та доповненої реальності. Це можуть бути віртуальні подорожі в часі чи екскурсії по музеях, дослідження на рівні клітин або атомів і, звичайно ж, космічні подорожі до далеких галактик. 

Крім технологій самих по собі, школа має використовувати новітні методи навчання, такі як гейміфікація — підхід, запозичений у комп’ютерних ігор

Наприклад, чи знаєте ви, що у Microsoft є цілий курс з використання гри Minecraft для викладання шкільних предметів? На ньому дітей навчають таким життєво необхідним у ХХІ сторіччі навичкам, як спільна робота, комунікація, критичне та системне мислення. Хто із сучасних дітей, серед яких багато фанатів Minecraft, відмовиться пограти в неї на уроках? 

Сьогодні в Україні також відбувається багато заходів, які мають відношення до сфери ІТ та були б цікаві в тому числі і школярам. Як приклад наведу Форум стартапів 2018, який проходитиме цього року в Києві, де дітей навчатимуть таким важливим навичкам, як правильно подавати та продавати плоди своїх розробок. Тобто вже з такого віку діти розуміють, як підносити свій продукт суспільству, як спілкуватися з можливими інвесторами. Участь у подібних заходах — гарний стимул для учнів розвиватися у сфері ІТ. Було б також чудово, якби по завершенні школи учні отримували IT-сертифікати, які визнаються у всьому світі. 

Загалом, окрім бажання робити реформи в освіті потрібні реальні ініціативи, реальні проекти, і тоді буде прогрес. Школам треба шукати нові можливості, вивчати тренди, брати участь у реальних проектах, не боятися і не бути байдужими.

Посилання на джерело: https://focus.ua/opinion/opinions/399078


Професія у класичному розумінні скоро не існуватиме. До чого тоді готувати молодь

Сучасна школа повинна готувати не фахівця, який буде успішним через 10 років, а створювати людину, яка буде успішною вже зараз

Незважаючи на прискорений біг сучасного світу, освіта продовжує залишатися однією з найбільш консервативних сфер людської діяльності. Чого зараз навчає школа? Ми, як і раніше, крок за кроком передаємо дітям знання за лекалами індустріальної епохи, привчаючи до монотонних тижневих ритмів роботи, повільного лінійного руху до професії і завоюванню перспективного місця «під сонцем» через десяток-другий років.

Світ ускладнюється і стрімко прискорюється. І представники соціальних інститутів, що створювалися віками, до цього поки що не готові

Але погляньте навколо. На зміну індустріальній моделі зразка XIX століття вже прийшло швидке, хаотичне і багато в чому незрозуміле минулому поколінню оточення, єдина постійна в якому — його зміни. Прогресуюча автоматизація як фізичної, так і розумової праці, все більше проникнення цифрових технологій та інтернету, глобалізація на різних рівнях, розвиток потужних екологічних трендів… Все це вкупі з соціальними, демографічними зрушеннями і зростанням мережевого суспільства будує нову картину дійсності. Світ ускладнюється і стрімко прискорюється. І представники соціальних інститутів, що створювалися віками, до цього поки що не готові.

Що підводить до не менш цікавого питання — а чи готові ми пояснити, що відбувається навколо, своїм дітям, своїм учням? Світ, який потребує постійної перекваліфікації та адаптації, ми більше не прогнозуємо, як це робили раніше. І демонструвати дітям їхнє власне дитинство як період підготовки до дорослого життя, стає непросто. Як пояснити те, чого сам не передбачаєш? На щастя, діти адаптуються до змін набагато швидше. І їхня відповідь на проникнення технологій у наше життя — це ранній вхід у «дорослий» період, можливість відчути себе як мінімум обізнаним споживачем, що безпосередньо впливає на кінцевий продукт, а як максимум — творцем нового світу. Адже цифрові засоби для творчості зробили самовираження простим і широкодоступним. Тому любительські проекти, які переростають в серйозний продукт, сьогодні вже перестають викликати подив, перетворюючись в один з методів для старту інноваційної та підприємницької діяльності.

Кращою роллю дорослих в новому прочитанні світу стає не жорстке і вимогливе наставництво, а партнерство. Готовність працювати на рівних і деколи навіть конкурувати, відкриваючи дітям широку дорогу від вибору цілей до самореалізації та вдосконалення. До речі, навик міжвікового спілкування вельми знадобиться нам у сучасних умовах.

Сучасна школа має готувати не фахівця, який буде успішним через 10 років, а створювати людину, яка буде успішною вже зараз. Дати їй можливість проявити себе, не встановлюючи суворо рамки віку і дорослішання

Щоб відповідати цим викликам, сучасна школа повинна готувати не фахівця, який буде успішним через 10 років, а створювати людину, яка буде успішною вже зараз. Дати їй можливість проявити себе, не встановлюючи суворо рамки віку і дорослішання. Очевидно, що професія у своєму класичному розумінні в майбутньому повністю втратить сенс, і головною метою людини протягом усього життя буде реалізація в рамках свого покликання. Тому навчання «професіям майбутнього» дітей і перенавчання на них дорослих, яке багато хто сьогодні бачить як єдиний перспективний шлях розвитку освіти, таким по суті не є. Враховуючи реалії світу, що швидко змінюється, основну увагу ми повинні звернути на розвиток у дітей здатності до адаптації, готовності до трансформації і безстресового прийняття змін.

Школа повинна навчити дитину реагувати на зміни. Ключовими навичками для цього повинні стати знання і розуміння технологій, здатність вижити в щільно заселеному і часто токсичному інформаційному полі, уміння концентрувати і утримувати увагу в умовах постійного інформаційного перевантаження. В цьому сенсі набагато більш широке застосування, ніж сьогодні, знайдуть медитативні практики. Емоційний інтелект і стресостійкість повинні стати для людини майбутнього буквально другим «я», оскільки сфера, пов’язана з емпатією, взаємодією з іншими людьми набуває все більшої значимості в роботі. Комунікабельність, здатність ефективно працювати в команді також належить до числа таких навичок, як і здатність до самонавчання. Окремо серед напрямків розвитку варто відзначити екологічне виховання — вміння зберігати навколишнє середовище та своє здоров’я буде набагато вище цінуватися як в особистій сфері, так і в бізнесі.

Яким повинен бути Вчитель, щоб навчити всього вищесказаного? Насамперед, це друг, партнер і консультант, готовий прийти на допомогу в будь-якій складній ситуації. Фахівець, що ставить на чільне місце розвиток особистості та придбання навичок, необхідних для життя в сучасному, а не тому світі, що відійшов у минуле. Людина, що не оскаржує лідерство дітей в розумінні і використанні технологій, але здатна вказати на вірні шляхи їх використання і допомогти знайти точки взаємодії з іншими людьми. Готова надати підтримку і навчити безболісно адаптуватися у життєвій круговерті можливостей, де постійна професія поступається місцем частій зміні ролей в залежності від ситуації. Фахівець, що заохочує креативність і здатність учня знаходити нестандартні рішення і самостійно обирати стратегію навчання.

І наостанок повернемося до дійсності. Якщо приватні школи можуть виростити або найняти таких вчителів, що чекає наших дітей у державних школах? Що слід змінити в державі, де у майбутніх педагогів середній бал ЗНО 144? Чи готові ми розвивати існуючі установи в бік освітніх хабів, зробити їх відкритими для учнів незалежно від віку і рівня підготовки, забезпечити доступ до знань через глобальні платформи і можливості дистанційного навчання? Ці та багато інших питань варто задавати собі і оточуючим кожен день. Відповіді на них стануть нашим власним рецептом трансформації системи освіти і виховання лідерів майбутніх поколінь.

https://nv.ua/ukr/biz/experts/navchannya-v-maybutnomu-do-chogo-gotuvati-ditey-vzhe-zaraz-50041358.html


Телефони

Ліко-ліцей:
+38 044 492-31-22
+38 044 492-31-23 (рецепція)
Початкова школа:
+38 044 492-31-82
+38 044 492-31-84 (рецепція)

Бухгалтерія:
+38 044 492-31-27

 

                  2734     Liko School is a registered Cambridge text

 

Контакти

Ліко-ліцей:

м. Київ, вул. Композитора Мейтуса, 5а,
03189

Початкова школа:

м. Київ, вул. Самійла Кішки, 7б,
03189

E-mail: info@liko-school.kyiv.ua

З питань оренди приміщень: +38 044 492-31-23

© 2025 Всі права застережено Liko-School
Записатись на екскурсію школою