• +38 044 492-31-22
  • Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Спецпроєкт «Інтерв'ю зі школами»: про Liko-School розповідає заступниця директорки Оксана Покорська

Агенція з добору шкіл для дітей School Navigator у співпраці з освітнім медіапорталом Освіта Нова ініціювали спеціальний проєкт «Інтерв'ю зі школами». Мета проєкту – роз'яснити батькам різницю між конкретними приватними школами. 

Трохи передісторії.

Агенція з добору шкіл School Navigator спеціалізується на вивченні запитів батьків та виявляє критерії, на які варто орієнтуватись при виборі школи. Зокрема, проводить глибинне інтерв'ю з батьками, психолог спілкується з дитиною. На основі особливостей сімейної ситуації та особливостей розвитку дитини аналітичний відділ агенції шукає школу, яка покаже найкращий результат співпраці саме з цією сім’єю.

Такий підхід зменшує хаос на ринку української шкільної освіти та негатив у сторону шкільних закладів. Команда School Navigator переконалась, що поганих шкіл немає. Є недостатньо інформації та нерозуміння різниці. 

Тож результатом цієї колаборації стануть глибинні інтерв'ю з представниками інноваційних/альтернативних/приватних шкіл України. Представляємо вашій увазі київську Liko-School.

Представтеся та назвіть свою посаду/роль.

Оксана Покорська – заступниця директорки з питань розвитку й інноваційної роботи приватної київської школи Liko-School.

photo 2021 06 23 10 12 18

У якому місті та за якою адресою розміщена ваша школа/школи?

Ми відкрилися у 2014 році й маємо два приміщення, які знаходяться поруч. Початкова школа (1-3 кл.) знаходиться за адресою м. Київ, вул. Конєва, 7б, а технологічний ліцей (4-11 кл.) – м. Київ, вул. Композитора Мейтуса, 5а. Ліцей відкрився у 2018 році.

photo 2021 06 29 13 20 28

Чи лежать у концепції вашої школи якісь конкретні методики/концепції/філософії?

В основі філософії нашої школи лежить мрія зробити життя учнів у шкільному дитинстві повноцінним, таким, що  дозволило б кожному розкрити свій потенціал. В основу філософської концепції Liko-School покладена ідея про три ключові сили людини: розум, воля та серце. Людина з розкритим потенціалом володіє силою мислення, силою волі та силою почуття. Ця ідея дозволила створити 4-вимірне освітнє середовище, в якому поєднання знань, навичок і формування характеру дозволяють учням набути метанавички для навчання і особистісного розвитку впродовж життя. Для цього маємо кілька напрямів роботи.

По-перше, ми прихильники ненасильницьких форм спілкування, серйозно займаємося соціально-емоційним навчанням, що своєю чергою сприяє розвитку емоційного інтелекту. Таким чином нарощуємо сили серця.

По-друге, ми переконані, що навчання в школі – це не підготовка до дорослого життя, а важливий період життя із рішеннями та наслідками. Ми створюємо можливості, щоб діти усвідомили силу набутих знань і навичок, відчули себе в діяльності й побачили вплив своїх дій, тому віддаємо перевагу інтегрованим підходам до викладання предметів, і реалізовуємо це у проєктній роботі.

У розкладі  уроків є спеціальні проєктні дні – це чотири академічні години поспіль, коли діти обирають цікаві для себе проблеми  й під керівництвом учителів формуються у проєктні команди. Продукти і результати проєктної роботи учні презентують двічі на рік.

Серед навчальних дисциплін пріоритетними для наших учнів є математика, англійська й українська мова. З метою створення оптимальних умов для вивчення цих предметів ми організовуємо навчання в динамічних групах, які учні можуть змінювати залежно від своїх досягнень і навчальної мотивації.

В Liko-School запроваджене профільне навчання, учні 10-11 класів за власним вибором можуть навчатися  за одним з 4 напрямів:

1. ІТ

2. Медична біологія та технології

3. Архітектура і дизайн

4. Економіка

У навчальний план профільних класів закладено спеціальні курси, які залучають старшокласників до дослідження й експериментів. На медичній біології у дітей були круті проєкти: вони досліджували життя на поверхні грошей, наявність вуглеводів у харчових продуктах, створили свою парфумерну лабораторію і справжнє дзеркало, айтішники розробили навчальну гру у Майнкрафті і паралельно отримували міжнародні сертифікати курсів Cisco, майбутні архітектори розробляли інтер’єр власної квартири й стали переможцями у національному турі Міжнародного архітектурного конкурсу «Оскар».

photo 2021 06 29 13 20 28 2

Плануючи концепцію школи, які українські або закордонні проєкти вас надихали або служили прикладом?

Liko-School обирає серединний шлях в освітньому процесі та навчанні дітей. Ми прагнемо дотримуватися демократичних підходів і забезпечуємо високі академічні показники згідно з Державним стандартом всіх освітніх рівнів. Широко  використовуємо авторські методики наших педагогів, щоб задовольнити потреби учнів з високими освітніми запитами.

Найбільшу трансформацію ми пережили у 2016-17 році, коли всі захопилися фінською моделлю освіти й почали імплементувати інтегроване навчання, проєктні дні, формувальне оцінювання й тристоронні зустрічі, трохи згодом соціально-емоційне навчання і тьюторську службу. Наші вчителі їздили до Фінляндії, а ми з директором відвідали Норвегію, Швецію, Данію, подивилися, як навчаються там діти. Досвід цих країн надихнув нас на створення навчального закладу, в якому кожний дорослий і кожна дитина може розкрити свій потенціал.

Розкажіть про свою програму, яку ви використовуєте у початковій/ середній/старшій школі? Чому саме її?

Liko-School пройшла державне  ліцензування й освітня програма нашої школи гарантує виконання державних програм з усіх обов’язкових  навчальних предметів, але ми її видозмінюємо, розширюємо й адаптуємо до потреб наших учнів. У початковій школі  в рамках концепції НУШ ми реалізуємо експериментально-дослідницький навчальний проєкт для початківців «Я – дослідник 2.0».  

Ця програма дозволяє ефективно втілювати STEM-підходи в освіті. Вчителі початкових класів готуються до впровадження програми сінгапурської математики. Але є класи, в яких ми залишили вивчення математики за програмою «Росток», яка базується на інтегративно-діяльнісній технології навчання і робить акцент розвиток логічного і нестандартного мислення.

У середній школі та старшій школі інтегруємо у навчальний процес STEM-освіту, творчість, технології та проєктний підхід.

Для розвитку лідерських навичок діє центр самоврядування, де учні можуть проявити свою самостійність та ініціативність, яка винагороджується шкільною валютою – ліккоїнами. Самоврядування нашої школи засноване на демократичних принципах та має в основі горизонтальну модель управління. Учні «Агенції ВзаємоДії» втілюють соціальні та волонтерські проєкти, «Агенція Творців» влаштовує івенти, «Агенція розвитку школи»  організовує для учнів зони відпочинку та піклується про дозвілля; «Агенція соціальних медіа» працює над шкільною газетою.

А для того, щоб учні засвоїли навички ХХІ століття та були готові до успішного життя у сучасному світі,  Liko-School стала учасницею пілотного проєкту та впровадила програму «Лідер у мені», яка є адаптацією відомої програми Стівена Кові «Сім звичок високоефективних людей». За рік роботи з цією програмою наші учні переконалися на власному досвіді, що кожна дитина здатна змінити світ, стати лідером і надихати інших. Це переконання не з'являється за один день. Лідерство вимагає наполегливості. І ми впевнено крокуємо у цьому напрямі.

photo 2021 06 29 13 20 29

Розкажіть про засвоєння англійської мови: як це у вас відбувається?

Ми розглядаємо англійську мову не як предмет навчання, а як мову, що дозволяє пізнавати світ. Тому англійську мову діти в нашій школі вивчають 5 годин на тиждень. Ми прагнемо, щоб кожен з випускників ліцею володів іноземною, зокрема англійською мовою, і мав змогу отримувати сучасну і правдиву інформацію, обговорювати нові тенденції у розвитку світових технологій, навчатись, переймаючи світовий досвід.

При вступі до школи або ліцею проводиться обов’язкова співбесіда з майбутнім учнем, на якій визначається рівень володіння мовою. Відповідно до результатів ми створюємо підгрупи з вивчення мови. Завдяки цьому перед кожним учнем ставиться певна осяжна найближча мета, і дитина може почувати себе успішною у її досягненні.

Ми використовуємо білінгвальний підхід. Наприклад, раз на тиждень уроки художньої творчості відбуваються англійською мовою; з 3 класу наші діти вивчають англійською курс Science, відвідують факультативні заняття «Математика англійською».

Починаючи з початкової школи, вчителі використовують інтерактивний підхід у вивченні мови. Учень стає активним учасником процесу. Молодші учні співають, грають і змагаються на уроках. Крім уроків, учні мають змогу додатково розширити знання мови. Кілька років в школі існує гурток «Англомовного театру», цього року відкрився медійний гурток, де діти за допомогою вчителя намагаються англійської мовою розповісти у власних медійних продуктах про життя школи.

Сучасні мінливі обставини для життя і навчання спонукали вчителів на пошуки найсучасніших підручників і матеріалів. І тепер учні всіх рівнів займаються за навчальними комплексами, які мають онлайн-платформи. Користування ними дозволило нам зберегти інтерактивну складову уроків під час дистанційного навчання, надати матеріали й отримати результати учнів найзручнішим і найшвидшим чином.

Результати навчання учнів найлегше оцінити незалежно. Тому після закінчення певного етапу в вивченні мови діти складають міжнародні іспити (PTE YL, PET Cambridge). Вчителі англійської також не припиняють навчання. Мають і продовжують отримувати міжнародні сертифікати для педагогів (TKT, CELT-P, CELT-S, CELTA).

Наші учні є учасниками конкурсів і олімпіад з англійської мови, в тому числі міжнародних. Мають досвід виступів на British English Olympics. В напрямку підготовки й участі у міжнародних олімпіадах нашим надійним партнером став DEC Education.

З наступного навчального року спільно з DEC Education ми започатковуємо подвійний диплом. Це онлайн-програма для учнів 9 класів від провідного американського університету Arizona State University.

Крім обов’язкової англійської ми ще пропонуємо для вивчення другу іноземну мову: німецьку, іспанську, китайську та французьку мови.

Як у вас організовано зворотний зв'язок батькам: хто його ініціює, як часто та через який канал?

Liko-School – технологічний ліцей, усі наші оперативні  комунікації розгорнуто в застосунку Teams Microsoft Office 365. Батьки, учні та вчителі можуть один до одного звернутися безпосередньо через чати й домовитися про зустріч. Це дуже просто та зручно.

Окрім платформи для спілкування, у нас ще є електронна система менеджменту навчання. Кожен учень має свій електронний щоденник – SMLS. Це ресурс, який дозволяє щодня розміщувати контент уроків і домашні завдання, виставляти оцінки, залишають коментарі до виконаних робіт. Таким чином батьки наших учнів своєчасно можуть надати необхідну навчальну підтримку своїм дітям.

Також у нас є проєкти соціальних взаємодій з батьками: «Ангели школи» та «Батьківська кава». Перший – про обмін досвіду дорослих з учнями, де батьки приміряють роль вчителів і проводять уроки.

Другий – школа усвідомленого батьківства, в якій  родини 1 раз натиждень зустрічаються з психологоми і у неформальній атмосфері отримують знання для покращення стосунків зі своїми дітьми.  

Батьки часто цікавляться: як ви готуєте дітей до тестів для отримання атестату, ДПА та ЗНО?

Щодо ЗНО, то ми вичитуємо всю державну програму до кінця першого семестру 11 класу шляхом інтенсифікації навчання, а другий семестр наші діти навчаються в мінігрупах, залежно від того, які предмети для ЗНО вони обрали. 

Яка у вас система оцінювання? 

У роботі користуємося формувальним  та підсумковим оцінюванням. Формувальне оцінювання передбачає самооцінювання, взаємооцінювання на основі критеріального оцінювання (розроблення чітких критеріїв, які дозволяють дитині самостійно визначити, як вона впоралася з тією чи іншою задачею, що їй треба допрацювати, що вдається, а що ні). Так дитина свідомо може рухатися в напрямку до бажаного результату, а вчитель постійно надає мотивуючий зворотний зв’язок і рекомендації.

Крім того, кожного семестру у нас відбуваються тристоронні зустрічі між вчителем, батьками та учнями, педагоги надають підсумкові репорти по навчальним досягненням кожній дитині, визначають траєкторію розвитку на наступний рік та надають рекомендації.

Як організовані домашні та самостійні роботи?

Початкова школа у нас без портфелів, усе навчальне приладдя зберігається в їхніх кубиках у класах. Безумовно, домашні завдання є, та вони найчастіше творчого характеру і довготривалі.

У Ліцеї ми дотримуємося серединного шляху. У розкладі є година самопідготовки, виділена для опрацювання уроків. Проте, ми хочемо обмежити кількість домашніх завдань для дітей, адже знаємо, що щоденні домашні завдання найчастіше мають низький навчальний ефект. Для цього використовуємо методики активного навчання, коли вчитель організовує навчальну діяльність так, щоб через виконання практичних вправ, досліджень, пошуку відповідей на проблемні питання, інтерактивну взаємодію в парах і групах діти засвоювали всю інформацію  і набували необхідних навчальних навичок безпосередньо на уроці.

Як діти мають можливість розвивати у собі наукові та творчі здібності? 

У нас створені додаткові можливості для розвитку творчих здібностей, креативу та наукового хисту. У другій половині дня діти мають можливість відвідати творчі майстерки (театральну студію, вокальний ансамбль, танці, малювання, англомовний театр, шахи, Ліко-ательє), музичну школу DrumArt, де є вокал та індивідуальні заняття з освоєння музичних інструментів.

Наукові інтереси у школі задовільняє низка факультативів, клуб «Ерудит», осередок «Учнівська модель ООН», а також наш STEM-центр, який має напрями: IT, робототехніка, медіа та відеоблогінг, Cisco, графічний дизайн тощо.

content 31 05 19 72

Як ви розвиваєте фізичну культуру у школі?

У нас обов'язкові три уроки фізкультури на тиждень. Звісно, три уроки не задовільняють потреби учнів у заняттях спортом, тому паралельно із програмою працюють спортивні секції центру SportLiko з футболу, карате, боротьби, бальних танців, гімнастики та чірлідингу.

На наступний рік мріємо переформатувати шкільні уроки фізкультури у клубні години, на яких діти будуть просто відвідувати заняття з улюбленого виду спорту. Адже нам хочеться створити можливість вибору і для дівчаток, і для хлопців, слідуючи за їх запитами.

Розкажіть, хто такий куратор, тьютор та ментор у вашому розумінні: це одна роль чи різні, чим вони відрізняються? Та які з цих ролей втілені у вашій школі?

У початкових класах у нас є куратори, які опікуються створенням позитивної атмосфери у класі, супроводжують дітей, допомагають краще адаптуватися до шкільного навчання. Ми поступово виводимо кураторів на позицію ко-вчителя. Тому що активно вчимо дітей працювати у групах. І коли вчитель виконує роль фасилітатора, то в молодших класах таких дорослих має бути більше. 

Разом з тим в школі працюють тьютори, вони – освітні коучі успіху. Тьюторська підтримка допомагає дитині бачити ціль, зони найближчого розвитку, планувати свій саморозвиток. Тьютори розробляють зі своїм підопічним програму досягнення мети, розраховану на 12 годин (зустрічей), планують дії на досягнення однієї мети. Такі зустрічі можуть відбуватися 1-2 рази на тиждень залежно від бажання, зусиль і цілей дитини. Тьютори допомагають, вислуховують та підтримують дітей.

Ментори з’являться у Liko-School в наступномунавчальному році, тому що для наших десятикласників ми започатковуємо спільно із CEO Club Ukraine та Бізнес-школою Києво-Могилянської академії курс «Планування кар’єри», який допоможе випускникам з вибором своєї першої майбутньої професії.

Звертаючись до всіх батьків планети, що б ви порекомендували їм робити для розвитку/щастя своїх дітей?

Сприймати своїх дітей такими, якими вони є, цінувати їх унікальний потенціал. Розвивати в них  самоусвідомлення і саморозуміння, готовність взяти відповідальність за своє життя і сміливо долати труднощі та  виправляти помилки. Не підганяти дітей під свої рамки й шаблони, не порівнювати навчальні й життєві досягнення дітей зі своїми чи досягненнями дітей своїх знайомих, уникати оцінювати своїх дітей за тими критеріями, за якими колись оцінювали й навчали нас.

Джерело: https://cutt.ly/Ymi6PZK

 


Директорка Liko-school: Карантин зробив нас дуже гнучкими

Інтерв’ю з директоркою ліцею Liko-school Оленою Кухаревською


photo 2020 10 13 14 55 40

Технологічний ліцей "Ліко" – сучасний освітній заклад, який входить до десятки інноваційних шкіл України у світовому рейтингу Microsoft. В Liko-school працюють висококваліфіковані педагоги, застосовуються сучасні методики навчального процесу та європейські підходи до виховання дітей.

Директорка ліцею Олена Кухаревська розповіла, чому Liko-school було не важко адаптуватися до навчання в умовах карантину, як наразі організовано освітній процес у школі і що допомагає вчителям та учням "Ліко" бути на зв’язку 24/7.

– Пандемія коронавірусу і карантин змінили звичний спосіб життя людей, підходи до організації бізнес-процесів, навчання. Як у вас проходила адаптація до нових карантинних реалій?

– Наша технічна база була готова до проведення тимчасового дистанційного навчання, адже ми використовуємо її давно. Буквально за вихідні наші педагоги лише глибше занурилися в тонкощі роботи в онлайн-режимі. Вчителі інформатики, IT-спеціалісти провели підготовку і вже за кілька днів ми вийшли з новим розкладом і онлайн-уроками. Однак всі чудово розуміли, що проведення усіх уроків в онлайн – погана ідея. Це неефективно і навіть небезпечно, тому ми пішли шляхом змішаного навчання: відеоуроки, тести, консультації.

photo 2020 10 15 10 14 01

– Все запрацювало з першого разу?

– Звичайно, певні труднощі були. Наприклад, щоб записати один відеоурок вчителям потрібно було витратити кілька годин. Але з часом це дійшло до автоматизму й зараз забирає значно менше часу.

– Як проходила адаптація учнів?

– Спочатку: "Ура, карантин, ми йдемо на канікули!". Але потім діти зрозуміли, що це не просто канікули, а потрібно вчитися та ще й в такому незвичному режимі. Це був шок!

Що можна сказати зараз. Ми бачимо, що є учні, які під час дистанційного навчання дуже поглибили свої знання, а є учні – "чистий лист", наче взагалі не вчились. Але це не дивно. Як відомо, 1% людей (не те що дітей) в світі не може навчатися дистанційно, бо це потребує певних навичок. Не для всіх ця ситуація лягла однаково. У таких випадках у нас передбачені додаткові індивідуальні консультації з урахуванням всіх потреб дитини.Тішить, що більшість дітей зрозуміли, що такий спосіб навчання є більш ніж прийнятним. Адже дистанційне навчання дає змогу вступати в кілька вузів. Діти усвідомлюють, що за цим майбутнє. І той, хто освоїть дистанційне навчання, матиме величезні переваги.

– Як наразі у вас організований навчальний процес?

– Ще перед 1 вересня я казала батькам, що нам дуже важливо не втратити навички, які діти і вчителі отримали під час дистанційного навчання. Зрозуміло, що всі хотіли працювати очно, ходити до школи і навчатися як завжди. Але сьогоднішня ситуація показує, що навчання найближчі роки буде змішаним.

Зараз частина дітей ходить до школи, частина перебуває на самоізоляції, тому що є хворі. Ми адаптувалися. Маємо декілька варіантів розкладу. Перший – коли всі в школі. Другий – коли частина дітей вдома. Третій – повністю дистанційний. Ми готові без підготовки перейти на новий розклад наступного ж дня.

Карантин зробив нас дуже гнучкими. І учні, і вчителі, і адміністрація – ми повністю адаптувалися. Ситуація наразі така: хто зможе швидко перелаштуватися, у того все буде добре.

- Чи є у вас унікальні підходи до навчального процесу, які були напрацьовані в умовах пандемії?

- Це не було суперскладно. Ми вже 5 років використовуємо електронну платформу SMLS, яку адаптували під себе та свої потреби. Це електронний щоденник, де можна переглядати контент уроків, розклад, відслідковувати успішність учнів, зв’язуватися із вчителем.

До цього давно звикли і діти, і батьки, які можуть у будь-який час зайти зі свого смартфона і подивитися, що там з оцінками, подивитися на коментарі вчителів тощо.

Крім того ми використовуємо додаток Microsoft Teams. Батьки і старші учні мають власні акаунти. У Teams є команди класів, чати, де можна звернутися чи поставити запитання будь-кому. Є можливість проводити відеоуроки, прикріплювати файли і роздатковий матеріал тощо. Teams – це зручно, безпечно, ніхто зайвий не може підключитися. Платформи SMLS і Microsoft Teams значно спростили нам входження у дистанційку.

– Які ще програми використовують вчителі у роботі?

– Наші вчителі готують уроки за допомогою програми Moodle. Вони дуже вдало навчилися це робити. Ця програма має додаткову функцію, за допомогою якої вчителі початкових класів роблять урок-мультик, де герой виконує певні завдання разом з дітьми. Якщо дитина правильно відповідає, то вона цього героя піднімає на вищий рівень, отримує подарунки і заохочення, наприклад, доступ до якоїсь цікавої інформації. Це як комп'ютерна гра. Це те, що люблять діти. Великий плюс цієї програми в тому, що дитина може йти своїм темпом. Наприклад, пройти відразу п'ять уроків.

Зараз ми розміщуємо ці відеоуроки на своїй платформі дистанційного навчання – LEO. Якщо діти з класу знаходяться на ізоляції, вони зможуть побачити ці уроки у SMLS, адже відеоуроки вчителі викладають щодня.

– Підготовка до уроку дуже відрізняється від традиційної…

– Це так. Вже зараз наші вчителі не просто готують конспект уроку, як це було раніше, а записують відеоурок. Можливо він не такий розширений, але там все чітко і зрозуміло. Дитина спокійно може навчатися дистанційно.

– Очевидно, ваш досвід буде корисним колегам. Ви якось ділитеся своїми ідеями?

– Звісно. Ми запустили "Учительську платформу" – тренінговий центр для педагогів, де ми проводимо заняття з директорами та вчителями з усієї України. За 7 років роботи школи ми з колегами маємо багато напрацювань та із задоволенням ділимося з іншими, адже реформувати освіту потрібно разом. Наша команда вже встигла розробити багато авторських курсів за різною тематикою, наприклад тренінг з розробки курсів дистанційного навчання, семінари про інноваційні комп’ютерні технології, курс про сучасні інструменти ділового спілкування, проєктну діяльність у навчальному процесі тощо. Тут можна підвищити свої вчительські скіли, і ми дуже радіємо, що можемо бути корисними.

– З чого починалася історія Liko-school?

– Наша історія почалася у 2014 році. В цей дуже важкий для України рік ми відкрили початкову школу. Було важко, тому що ніхто не знав, що буде далі. На школу, де могло навчатися 240 дітей, в перший рік ми набрали лише 60. Але до кінця року дітей стало вдвічі більше. Батьки почали в нас вірити.

В 2018 році відкрився технологічний ліцей. Діти у нас навчаються за напрямками: "ІТ-технології", "Архітектура та дизайн", "Технології і медицина", а цього року ми відкрили ще один – "Бізнес і підприємництво". Ті ж самі напрями адаптовані до теперішніх реалій.

photo 2020 10 15 10 14 00

– Діти можуть самостійно обирати напрям. Як це відбувається?

– Так. З 9 класу вони обирають напрям. Але не просто самі обирають, а проходять спеціальні тести, що визначають, які професії їм притаманні. Далі ми формуємо групи. Вони мають зовсім інший розклад, різну кількість предметів, а ще – додаткові спецкурси, до яких залучаємо викладачів з іноземних та українських вишів.

Наприклад, за напрямком "ІТ-технології" ми підписали меморандум з п'ятьма закордонними університетами і з кількома університетами України. Але, на жаль, дуже важко домовлятися з українськими вузами. Мені здається, вища освіта в Україні потребує найскорішої реформи. На цей момент вдалося домовитися з Києво-Могилянською академією, за що ми їм дуже вдячні.

photo 2020 10 15 10 14 02

– Виходить так, що ваші учні після закінчення школи вже розуміють, чого вони хочуть і чим хочуть займатися далі.

– Ми готуємо дітей до цього. В 11 класі вони проходять стажування за своїми напрямами. Наприклад, ті хто обрав "Біотехнології і медицина", підуть і побачать, що відбувається в лікарні. Тут ми вже просимо наших батьків дати таку можливість дітям. Ті, хто обрав "ІТ", зможуть на власні очі побачити і відчути, як працюють ІТ-спеціалісти.

Наша мета – аби випускник Ліко-школи, по-перше, був гарною людиною, а, по-друге, щоб він володів "технологіями життя".

– Чи багато ваших випускників обирають навчання за кордоном?

– Багато. У нас чудові випускники і мені шкода, що більшість з них, аби здобути гідну освіту, змушені їхати навчатися за кордон. Тому в найближчих наших планах – відкриття університету.

На днях у нас були переговори з Національним університетом ім. Т.Шевченка та Університетом бізнес-школи в Женеві. Ми хочемо відкрити український університет на базі університету Шевченка за всіма нашими напрямками. Це дуже важка робота, але у нас класні партнери і я вірю, що у нас все вийде, тому що у партнерстві – сила.

– Чому саме Женева?

– Швейцарська освіта – унікальна. Там багато стажування і практики. Наприклад, якщо ми готуємо менеджера готельного бізнесу, то він половину з трьох років навчання працює в готелях на різних позиціях і посадах. Це все для того, щоб з середини зрозуміти всі нюанси обраної професії. Студент повністю занурений в процес.

Проте, враховуючи певні норми українського законодавства для вузів, такі навчальні заклади не вписуються в систему. Тому хочеться зробити щось інноваційне, щоб діти мали змогу навчатися вдома і отримати не тільки українську освіту, але й швейцарський диплом. Ми знаємо, як зробити так, щоб дитина поїхала на стажування в Швейцарію, отримала там практичні знання, поверталася в Україну і робила бізнес у власній країні.

– Є така думка, що професія вчителя в Україні вимирає. Ви згодні?

– Я переконана, что вчитель – це професія майбутнього, вона буде завжди. Вона зміниться, трансформується, але буде жити. Випробування коронавірусом нам довели і показали, що значить вчитель і школа, і як це важливо в житті кожного. Через COVID-19 вчителі як і медики перебувають у великій небезпеці. Вчителі хворіють і така ситуація спостерігається в усьому світі.

Я мрію про те, що ставлення до вчителя буде змінюватися з кожним днем у кращу сторону. Наразі ми ще спостерігаємо ситуацію, коли йдуть дуже гідні молоді люди, які бажають ділитися не тільки своїми знаннями, але й душею.

Мені б хотілося, щоб в суспільстві роль вчителя була піднесена. Ми чули обіцянки, що у вчителя повинна бути зарплата 4000 євро. Давайте поступово йти до такої мети. Зробіть так, щоб людина приходила до чужих дітей і не думала, як нагодувати своїх.

Джерело: https://ua-news.liga.net/all/news/direktorka-liko-school-karantin-zrobiv-nas-duje-gnuchkimi


Нове покоління дітей — які вони, як їх зрозуміти та як навчати? 5 лайфхаків для вчителя

«Нове покоління» — ці слова в різних життєвих ситуаціях використовуються по-різному: інколи як похвала та привід для гордості, а інколи іронічно або навіть як докір. Та чи завжди ми розуміємо, які вони насправді — сьогоднішні школярі? Адже кожне нове покоління дітлахів відрізняється від попереднього, а іноді дуже сильно.nove pokolinnya ditey 1

Останнім часом часто чути від вчителів, що сучасне «покоління смартфонів» нічого і нікого не слухають і з ними взагалі не можна знайти спільну мову. Що підлітки постійно «сидять» в соціальних мережах та їх більше нічого не цікавить. Що ж робити з цим під час навчального процесу?

Пропонуємо п’ять вчительських «лайфхаків», яки чудово сприймаються сьогоднішніми школярами.

1) Вчителям варто бути «на одній хвилі» зі учнями. Вислухайте їх першими, не перебиваючи, не зупиняючи, просто послухайте і ви почуєте багато того, про що навіть не здогадувалися. Після такої уваги, діти вже більше будуть налаштовані на «перемовини».

2) Дайте учням змогу самим обирати метод вирішення завдань. Те, що здається легшим вам, не завжди буде легшим для дитини. Підлітки дуже чутливі до довіри. Довіртеся їм.

3) Якщо якась тема зацікавила учнів більше, ніж інша, виділяйте на її обговорення більше часу (не зважаючи на програму, як не страшно це звучить:). Потім обов’язково доженете, а діти запам’ятають, що ви пішли їм на зустріч.

4) Приєднуйтеся до дискусії, обговорюйте важливі питання разом. Не нав’язуйте свою точку зору, покажіть, що різноманітність варіантів – це чудово!

5) Підтримка. Це, напевно, найважливіший пункт, тим більше якщо ви викладаєте предмет з якого здають ЗНО. Жарти типу: «Ти так на екзамені робити будеш?» тільки пригнічують та відвертають від вас учня. Після цього, повірте, не про яке спілкування мови не буде.

Ще одна велика проблема сучасних підлітків – це проблема з концентрацією. Як їй зарадити? Картинки та інфографіка замість текстів — лише так можна впоратися з чималою кількістю інформації щодня. Вони «фотографують» реальність очима, тому ми дедалі частіше чуємо про те, що сучасні діти не читають — вони надають перевагу побаченому, аніж прочитаному. Це спричиняє чимало конфліктів у школі, оскільки учням важко порозумітися з викладачами «старої школи». Учителі просто не можуть утримувати увагу волелюбних школярів, а тому скаржаться на них. А цю особливість потрібно враховувати.

Типові вказівки, на кшталт «прочитай параграф, випиши терміни, вивчи», зовсім не цікавлять тинейджерів, бо звучать як «завчи, напиши тест, забудь». Причому такі погрози, як «поставлю погану оцінку та зателефоную батькам» нині не діють. Діти вже не так женуться за оцінками та золотою медаллю, як колись. Учням більше подобаються практичні заняття, коли вони можуть на власні очі побачити, як усе працює. А також дискусії, занурення в подію, розуміння, «як і чому» замість «коли та де».

Тінейджери з великим ентузіазмом сприймають те, про що вони ще не чули та ніколи не бачили. Вони віддають перевагу поданню інформації як у блогерів, аніж як у викладачів зі старими підручниками. Адже будь-яка дані мають бути розглянуті під різними кутами, даючи змогу глибше усвідомити проблему та сформувати власну думку.

Підлітки знають, за якими законами живе інформація, як краще зацікавити аудиторію. Вони багатозадачні. Вони можуть ухвалити рішення за секунду, не бажають витрачати час на щось нецікаве й зайве. І це добре, адже свідчить про те, що рутинні завдання в майбутньому переберуть на себе роботи. Тому важливо, аби сьогоднішні діти виросли в креативних та захоплених своєю справою дорослих, з розвиненим емоційним інтелектом. Для цього потрібно вже зараз поєднувати в навчальному процесі технічні предмети з креативними, як, наприклад, живопис і програмування. Переключитися від зазубрювання предметів до самостійного пошуку відповідей та впроваджувати соціальні й волонтерські проекти, аби навчити дітей соціальної відповідальності.

Підсумовуючи, хочу підкреслити, що нове покоління дітей – це зовсім не самі лише проблем. Для них немає кордонів між країнами, націями та культурами, заборон чи перешкод в освоєнні будь-яких умінь та знань — вони самі хапаються зауміння, які, на їх думку, їм знадобляться. Нинішні діти готуються жити у світі «без швів» – з повною свободою вибору та персоналізацією всього, що їх оточує. Їх світ прозорий і вони дуже чутливі до всього, що не відповідає їх моральним стандартам. І це чудово!

Наші діти сьогодні – це те майбутнє, яке вже стукає у двері. І ми маємо навчитися їх розуміти та приймати.

Автори: Оксана Карпенко, заступник директора Liko-School, Анастасія Карпенко, учениця 11 класу Liko-School
Посилання на джерело: https://cutt.ly/Qt82dxE


Телефони

Ліко-ліцей:
+38 044 492-31-22
+38 044 492-31-23 (рецепція)
Початкова школа:
+38 044 492-31-82
+38 044 492-31-84 (рецепція)

Бухгалтерія:
+38 044 492-31-27

 

                  2734     Liko School is a registered Cambridge text

 

Контакти

Ліко-ліцей:

м. Київ, вул. Композитора Мейтуса, 5а,
03189

Початкова школа:

м. Київ, вул. Самійла Кішки, 7б,
03189

E-mail: info@liko-school.kyiv.ua

З питань оренди приміщень: +38 044 492-31-23

© 2025 Всі права застережено Liko-School
Записатись на екскурсію школою